Airco en onweer - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu Airco en onweer - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu

Airco en onweer

Door: Renate en Iris

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag naar Vegas! De tocht begon niet vlekkeloos, want de airco in de auto bij Renate en Iris kapte er mee, net toen het steeds warmer begon te worden. We raakten echt oververhit op een gegeven moment, dus zijn toen even gestopt. Toen de motor weer aan ging, deed de airco het weer, maar dat was maar voor eventjes. Dus maar weer gestopt bij het volgende benzinestation. Na een paar keer uit-en-aan zetten, ging de koude lucht gelukkig weer blazen en konden we onze reis vervolgen.

Toen we bij Vegas kwamen, zagen we boven de stad net een enorme regenbui hangen. Het begon ook gelijk keihard te regenen, zo hard dat je maar stapvoets kon rijden. Wel jammer hoor, want het is juist zo indrukwekkend als je aan komt rijden en je ziet de skyline opdoemen zo uit het niets. Nu zagen we daar niet veel van.

Maar goed, gelukkig was het droog toen we bij het hotel aankwamen. Na de boel te hebben verkent (het is hier gigagroot) en het uitzicht over Vegas vanaf ons balkon op de 34ste verdieping te hebben gekeken, zijn we de stad in gegaan. Dat duurde even, want je moet alleen binnen ons hotel (MGM) al kilometers lopen. We liepen ook langs het rainforest cafe en de kids besloten ter plekke hun zinnen er op te zetten om daar vanavond te eten.

We wilden de monorail nemen naar het midden van de strip, maar de dame van het hotel gaf ons de tip om de kaartjes te kopen bij een standje verderop, want daar waren ze voor de helft van de prijs. We zijn dus maar naar buiten gelopen. De mannen zijn bij dat standje in de rij gaan staan, en de vrouwen zijn met de kids alvast de megagrote M&M’s winkel ingelopen. Woooow... wat een paradijs daar! M&M’s zover je kan kijken! We hebben allemaal een zakje samengesteld uit alle dispensers die daar over de halve eerste verdieping liepen.

Daarna wilden we eigenlijk bij een burgerrestaurant gaan eten, maar de wachtrij was meer dan een uur! We hebben nog even verder gelopen, maar de kids wilden heel graag bij het rainforest cafe eten, dus zijn we maar teruggegaan om daar een hapje te eten. Helaas was het daarna al flink laat (half tien, maar we hadden een uur tijdsverschil, dus voor ons gevoel al half 11) en waren de kinderen op, dus konden we al naar de kamers gaan.

Toen de kids sliepen, zijn Renate en Iris nog even naar beneden gegaan om een gokje te wagen. Eerst hebben we wat 1 dollar briefjes in van die fruitmachines gestopt, maar daar begrepen we niks van, dus daar zijn we maar mee gestopt. We zijn wel een hele tijd bezig geweest op een roulette-apparaat. We hadden er 5 dollar ingestopt en daar zijn we een hele tijd mee zoet geweest. Leuk hoor! Helaas geen dikke winst, maar wel een hoop lol! Hopelijk kunnen we morgen met fitte kinderen wat meer van Vegas zien.