Zotheid en zwervers - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu Zotheid en zwervers - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu

Zotheid en zwervers

Door: Renate en Iris

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanmorgen hebben we even een beetje uitgeslapen, zoals dat hoort in Vegas ☺ Daarna hebben we relaxt gebruncht bij Earls Sandwiches ofzo, heerlijke broodjes en cupcakes! Echt een aanrader als je er eens komt (hij zit in de miracle miles mall van Planet Hollywood). Met volle buiken konden we Vegas vast wel aan! Eerst hebben we de winkels van de miracle miles bekeken.

Toen we de straat op kwamen, was het even een soort van cultuurshock na alle rust en natuur van de afgelopen tijd. Want: wat een drukte! Wat een hitte! Wat een geluiden! Wat veel te zien! Wat veel mensen! Wat een gekkigheid! Echt serieus op elke vierkante meter waar je kijkt, is wel wat bijzonders/raars/opvallends/groots/geks te zien. Je kijkt je ogen de hele dag constant uit!

Na een stuk lopen over de strip en voor de kids veel zwaaien naar alle verkleedde figuren die ze tegenkwamen, zijn we het eerste themahotel ingedoken: the Venetian. Een prachtig hotel, helemaal in het thema van Venetië. Compleet met grachten, zingende gondoliers en een wolkenplafond met verschillend licht op de momenten van de dag. Heel maf en heel mooi. Daar hebben we gelijk iets te drinken gescoord, want we waren uitgedroogd na alle hitte. Ook hier hebben we weer winkels bekeken.

Daarna gingen we naar Treasure Islands om de piratenshow te bekijken. Normaal vechten daar twee piratenschepen tegen elkaar met veel actie. Maar helaas, er stond een bordje dat de show afgelast was wegens werkzaamheden. Balen! Dit wilden de kinderen juist zo graag zien!

Via de binnenkant van het hotel en het achterste stuk van de strip zijn we toen naar het hotel Circus Circus gelopen. Dat is een themahotel helemaal vol met circusdingen, kermistoestanden en pretparkattracties. Het is alleen wel erg vergane glorie. Alles was een beetje viezig, oud en achenebbisj. Maar goed, de kids baalden er eigenlijk de hele tijd al van dat zij niet mochten gokken, dus in de kidsarcade mochten zij een gokje wagen. Uiteraard met bijna alleen maar pech. Ze hebben er nog een paar (vrij lelijke) knuffels uit kunnen slepen. Toen we het zat waren, kwam er net een trapeze-act in de top van de tent, dus die hebben we nog eventjes bekeken.

We hadden besloten dat we bijtijds gingen eten, zodat de kids na het eten nog eventjes energie zouden hebben om in het schemer/donker een stuk over de strip te lopen en de buitenshows te zien. Buiten hadden we Denny’s gespot en de kinderen wilden daar graag weer eens eten. Alleen was de buurt inmiddels wel flink onguur geworden. Overal zwervers, rare types en donkaards... We zijn snel doorgelopen, maar kregen nog een lallende, schreeuwende en stinkende zwerver achter ons aan. Dat vonden de kids flink eng! (en wij stiekem ook wel... en ook zielig dat iemand zo kan worden...)

Gelukkig waren we van hem af toen we Denny’s kwamen. Daar was alleen weer een andere situatione: Precies een stuk naast ons tafeltje, achter de glazen deur van de nooduitgang, lag een zwerver voor pampus op de grond! Alle kinderen natuurlijk gelijk kijken... vooral bij de grote meiden en Bas zat de schrik er inmiddels flink in (Elize vond het allemaal vooral erg interessant en spannend). Na een tijdje kwam de politie, die hem probeerden bij te brengen. Dat lukte niet en toen werd hij door een ambulance opgehaald en weggereden. Je maakt nog eens iets mee!

Niet geheel gerust over de weg terug (we moesten nog een stukje door het ongure gebied en het was inmiddels donker aan het worden), hebben we ons eten op. Gelukkig viel het allemaal wel mee toen we naar buiten stapten. Er was inmiddels best veel volk op straat en we liepen gewoon tussen gezinnetjes en groepjes terug naar het levendige deel van de Strip. Alleen Bas was nog erg ongerust over zwervers en over de veiligheid van de tasjes van de mama’s.

De strip in het donker was erg leuk, echt een belevenis! Overal was inmiddels muziek en er stonden een heleboel straatartiesten en verkleede mensen op straat. We zijn door de drukte naar Mirage gelopen, een hotel waar ’s avonds ieder half uur een vulkaanuitbarsting wordt nagebootst. Het was een mooi gezicht, zeker met de indrukwekkende hotels op de achtergrond.

De volgende stop was het hotel Bellagio, waar een mooie fonteinenshow ieder kwartier de vijvers versierd. Dat was ook heel mooi, al is aquanura stiekem toch nog wat mooier ;) (in de efteling). Daarna zijn we over de strip helemaal teruggelopen naar ons hotel en de airco ingedoken, want het was nog flink heet buiten, zeker in de drukte. De kids liggen nu lekker te slapen en de mannen zijn dit keer beneden aan het gokken. Als het goed is, gaan de vrouwen daarna nog eventjes!