Appeltjes en rotstekeningen - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu Appeltjes en rotstekeningen - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu

Appeltjes en rotstekeningen

Door: Renate en Iris

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Torrey

Vanmorgen stonden we op met een heerlijk zonnetje en verse broodjes die Ronald bij de bakker had gehaald. Die hebben we dus lekker in het zonnetje op de veranda opgegeten. De kids zaten in de tuin aan de picknicktafel te eten, tot het opeens heel donker werd. Oh oh! Het begon plotseling te spetteren, dus iedereen verhuisde snel naar binnen. Dat was maar goed ook, want het barstte enorm los! Enorme regen en daarna zelfs dikke hagelstenen hagelden op onze huisjes neer. Dat hadden we niet besteld!

Gelukkig klaarde het na een tijdje weer een beetje op en werd het droog. We zijn toen naar het visitor center van het nationale park Capitol Reef gereden. Natuurlijk hebben de kids weer een junior rangerboekje opgehaald en zijn ze het enthousiast begonnen in te vullen. We scoorden ook weer een muntje voor ons verzamelmapje.

Capitol Reef is een mooi park met hoge, rode rotsen en veel fruitbomen. We zijn dan ook onze verkenning begonnen met een bezoekje aan een boomgaard waar je appels mocht plukken. Dat lieten de kids zich geen twee keer zeggen en ze vlogen op de boompjes af, om vervolgens met twee hele volle tassen terug te komen. We hebben nu voor de hele vakantie voor een heel weeshuis appeltjes ☺

In de rotsen van Capitol Reef hebben de oude Indianen veel rotstekeningen achtergelaten. Die moesten we natuurlijk bekijken. Dat was wel een leuk wandelingetje over een lange brug langs de rotsen. De kids hadden nog erg veel lol om een luidspreker waarin een man een stukje over de tekeningen vertelde. Ze verstonden zijn naam namelijk een beetje raar... (rickdikkepik). Die vijf laten steeds in een deuk en die luidspreker bleef het maar herhalen. De rotstekeningen waren wel heel mooi en duidelijk te zien.

We waren net bij de laatste tekeningen aan het einde van de brug, toen het weer begon te onweren. Snel op naar de auto dus! We zaten er net in, toen het heel hard begon te gieten. We zijn toen naar Giffords House gereden, een historische boerderij waar je lekkere taartjes kon eten. We hebben een paar kleine taartjes gedeeld en opgegeten onder het afdakje.

We wilden nog de Riverside Walk doen (wandeling langs de rivier), maar de kinderen zaten een beetje te mopperen dat ze geen zin hadden om te lopen. De mannen zijn toen met ze naar de junior geologist talk gegaan, een speciale rangeractiviteit voor kinderen over de steenlagen en erosie. Dat was erg leuk gedaan zeiden ze. De kids hebben toen ook nog een insigne gekregen. De vrouwen hebben samen de riverside walk gegaan. Het was een korte, leuke wandeling door de mooie natuur waarbij onze schoenen erg modderig zijn geworden ☺

Daarna zijn we weer richting visitor center gereden om de rangerbadges op te halen. Toen reden we naar onze cowboyhuisjes, we hadden Bas namelijk een voetbaltoernooi beloofd, waar hij het vervolgens natuurlijk de hele dag over heeft gehad, dus die belofte moest ingelost worden. Uiteraard won het team van Bas ☺ Na afloop zijn we een hapje wezen eten in het dorpje. Morgen gaan we alweer weg uit onze leuke huisjes.