Robots en neerstortmomenten - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu Robots en neerstortmomenten - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van renaterenet - WaarBenJij.nu

Robots en neerstortmomenten

Door: Renate en Iris

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

De laatste dag... Maar wel een fijne! We zijn namelijk naar Universal Studios geweest. Echt een superleuk pretpark dat helemaal in het teken van films staat. We hadden front of line passen gekocht en dat was maar goed ook, want het was heel erg druk. Met die passen mag je per persoon 1x in een aparte (korte) rij bij attracties en krijg je ook een goede zitplaats bij shows. Heel handig! Zo hebben we alle attracties kunnen doen.

We begonnen in het nieuwe gedeelte van het park: minionland. Dat staat helemaal in het teken van de tekenfilm Verschrikkelijke Ikke (despicable me). Heel leuk gemaakt allemaal, al vonden de jongste twee de hoofdattractie wel een beetje eng. Daar zat je in een soort karretje dat bewoog, met een 3d-bril op, waardoor het net leek of je er echt zelf in zat. We hebben ook een ritje gemaakt in zo'n ding met ronddraaiende vliegende... Ehh... Ja, wat waren het eigenlijk? Het was leuk voor de kleintjes in ieder geval.

The Simpsons was erg leuk! Echt een hele grappige soort nep-achtbaan. Bas en Amber en Emma zijn er ook in geweest en vonden het geweldig! Daarna was het tijd voor de beroemde studiotour in de tram. Daar zie je verschillende filmsets voorbij komen, maar er gebeurt ook vanalles (kingkong schudt de tram door elkaar, er gaat een overstroming door een straat, je wordt aangevallen door psycho, er komt een aardbeving in een metrostation, etc, etc).

De kids ontdekten daarna de dansende fonteinen, waar ze een hele tijd in gespeeld hebben. Ze waren al behoorlijk nat, toen wij bedachten dat we zwemkleding meegenomen hadden ;) Die hebben we dus maar snel aangedaan. Na een veels te dure, maar lekkere lunch op het plein zijn de mannen even samen in de achtbaan (the mummy) en transformers geweest.

We hebben daarna nog even de dierenshow gezien. Die was niet superboeiend, maar de kleintjes vonden het leuk. Het is niet zo erg een pretpark voor kleintjes en de minder heldhaftigen onder ons, want veel dingen zijn toch wel spannend en wat heftiger. Dat bleek wel toen de vrouwen met de grote meiden in jurassic park gingen, de bootjesattractie. Die was leuk, tot die boot met een rotvaart opeens een megastuk naar beneden donderde! Amber en Iris waren not amuzed, laten we het daar maar op houden :)

Na dit spannende avontuur zijn we allemaal, behalve Tim en Elize, in groepjes in Transformers geweest. Dat is een behoorlijke heftige attractie met veel geluid, beeld en beweging. Heel stoer dat de oudste drie er in zijn geweest!

Verder hebben we nog shrek 4d gezien, leuk maar wel een heftig verhaal weer. En toen waterworld, een mooie parkshow met veel special effects. Dat vonden niet alle kids even leuk (en bij eentje werkte het nogal op de blaas ;))

En toen was de dag alweer voorbij! En de vakantie ook! Dat is weer supersnel gegaan!! Nog even snel wat slapen en morgen vliegen we alweer terug!